Thursday, April 26, 2012

teringin sangat nak jadi pelakon?

Salam...

pelik tapi benar...
dulu,memang aku ada terniat nak sangat jadi pelakon..
aku pun tak tahu kenapa..
maybe dengan berlakon, aku boleh jadi orang lain, dan boleh cuba memahami karakter yang bukan diri aku sendiri...
aku pernah terpikir waktu sekolah, aku rasa berlakon tu satu benda yang sangat menarik..
cuba untuk menjiwai satu watak yang bukan diri kita..

tapi aku tak suka popular..
aku tak suka hidup seorang pelakon atau selebriti atau artis..
mesti nak dikaitkan dengan gosip, fitnah semata mata..
lepas tu pakai pakaian seksi-meksi...tak habis-habis nak mendedahkan aurat..
pegang sana sini dengan bukan mahram...
fuh....perlukah kehidupan sebegitu untuk jadi seorang pelakon...
aku tak nak...berlakon tu best, tapi kehidupan seorang pelakon itu yang menyiksakan...
sesak sangat sesak...

tadi,aku terbaca ada seorang pelakon dapat jadi pelakon extra..
waaahhh...jeles la jugak..
tapi, bila pikirkan, Allah sedang mencuba menjaga aku dari lembah-lembah bahaya kehidupan pelakon..
sebab tu aku memang tak da jodoh dengan dunia lakonan walaupun ada minat...
hehehe..
aku bersyukur...Allah pelihara aku dari benda-benda yang tak baik.
so, sekarang, aku hanya nak balas jasa ibu bapa aku..
biarlah lakonan itu tinggal minat je dalam diri aku...
berlakon dalam dunia realiti pun dah selalu dah..
ahahahahaha


gadis biotek....manis, ayu dan bijak!!! Quote from Mama Edah.:P
Salam