Monday, July 11, 2011

Dont Judge Me By My Sepet's Eye...

salam..

dont judge a book by its cover,
dont judge a man by its skin,
dont judge a fruit by its colour,
dont judge me by my sepet's eye,erkkk....
alamak..binatang apa tu?? erk ...(hak milik jentayu)

bagi aku,setiap orang berbeza cara penampilan dan perwatakan dorang..
ada yang nampak baik gila,sebenarnya ada udang balik tembok cina,
ada yang nampak jahat,sebenarnya baik nak mampuih macam pak pandir,
ada yang nampak skema,sebenarnya otak yellow-yellow banana,
banana yang sekuning-kuning alam...erk..
 ada yang nampak kerek,sebenarnya BLUR..ape kejadahnya semua ni..

aku cukup arif tentang orang-orang sebegini rupa,
sebab.....
aku pun selalu dilabel pemalu padahal memang aku pemalu,pembaik,penenang,penyenyap, penendang, penampar segala bagai..ngahaha...lek lek...sabar..aku tahu korang rasa agak mual dengan statement aku kat atas,
tapi alang-alang korang baca,baik sampai habis kan..
bak kata pepatang,alang-alang tinggal tulang,bek kau telan dengan pinggan-pinggan sekali..
muahahahahaha
hahahaha...gila AYU pakai baju kurung...erkkkk...

aku memang pemalu, tapi kalau aku dah mula jumpa kawan seotak sekepala,
memang aku jadi kurang betul,kurang matang,kurang geliga dan pelbagai kurang yang lain..
otak aku pun jadi kurang centre, aku pun tak tahu kenapa...ottoke? aku kebingungan...(ayat pasrah)

aku minta maaf la kat kawan-kawan aku menyalahkan anggapan(erk..) dorang pada aku,
dari dulu aku memang agak ganas, digelar tomboy jalanan ketika sek rendah,
aku suka panjat pokok,jatuh bukit golek-golek dengan basikal,memancing belakng rumah,..jalan pun dah macam samseng...tapi bila aku masuk sek menengah,konon lagak pemalu,ayu(erk..bila?),pendiam bagai...bukan niat aku nak jadi hipokrit tapi keadaan yang tak mengizinkan....(pergh...ayat pasrah lagi wei ..nak muntah aku)..
macam monyet dah aku tengok.sejak bila rambut aku tajam macam tu??erk...(hak milik jentayu )

aku pun pelik,tapi sekarang,kekadang kegilaan aku tu datang balik...
maybe aku dah nak tunjuk taring balik ke perangai aku waktu kurang matang dulu..tapi still batas-batas tu aku harap dapat jaga...
orang lain pun macam tu juga kan kekadang,yang penting,aku tak berubah kepada yang lebih teruk...InsyaAllah... =)))

salam

6 comments:

budak kecik said...

yup! kami dh nmpk perangai sebenar anda. tu diaa. jentayu dh tunjuk taring dia yg sebenar. tp kamu mmg sgt baik!! :) kita mmg satu kepala. hee

dayu_myself said...

hahaha...amcm??tjam tak tring saya..ngeee...kamu pun sgt baik jgak..jom kita jadi orang baik2..senyum selalu..=)..hehehe

Nurin Farhanah said...

mungkin sebab kat sini, tibe2 kena jadi lasak balik kot...tu yg jd mcm tu balik
balik UM kita jadi ayu balik lah ye.
muahahhaaha *eh, eh kontrol ayu lah

dayu_myself said...

@cik paan : tu la...kat ldng dah x boleh nak control ayu dpan lembu...kang x pasl2 dsondol..hahahha....blek nnti, cover ayu lagi aek...hik3

Mr.Superman said...

HAHAHHA...mual skjp dgn statement tu.


yeke bdk sepet yg pemalu? :P sepet la comel,cm mke bdk2 baik je kn.sbb mata sepet,jd potensi nk mengintai org or menjeling kurg.so mmg bdk baik,ayu,lelembut kapas la ni kn.


weekkk..skli lg rs nk muntah.HAHAHHA.. ;)

dayu_myself said...

Mual ae??mkn Gaviscon..erkkk

sye Pmalu...blink3...hak3..
spet pnuh mkna..hahahaha

jgan mntah kat cni,taksopn2..hahahahah