Friday, July 1, 2011

Hidup... ada ke happy ending?

Salam...
semua orang kalau boleh nak happy ending dalam hidup dia kan?

kalau ikutkan,
mesti semua orang nak suami ala-ala Seth tan,sayang gila dekat bini dia...
macam william yang tetiba melamar dan kahwin dengan Kate..
macam cerita-cerita korea yang berlambak dekat pasaran,
macam cerita bawang putih bawang merah 'ops,ada kait ke'
apa-apa je la,yang penting happy ending la kan...
Seth Tan yang konon-konon baik..

tipu la kalau korang kata
"Eh ,mana ada...aku tak percaya happy-happy ending ni...
kan mencabar kalau ada mati-mati ni..hahahaha *gelak kejam*"
sedangkan dalam Hati ada Taman....
tengok cerita Kuch kuch Hotak Hai pun,dah sekotak guna tisu..
pergh...gila sadis kot..

Tapi
bila aku tengok berita-berita dekat Tv sekarang,
dekat surat khabar,jujur aku takut..
macam-macam kes sekarang berlaku..
dengan kemalangan..
kecurian..keganasan..ke'buli'an..dan pelbagai jenis 'ke' yang lain..
aku sedar untuk mencapai kebahagiaan dalam hidup..
setiap orang memang akan diberi ujian oleh Allah untuk menetapkan lagi keimanan mereka..
supaya lebih mendekatkan diri pada Allah..tak ada yang senang dikecapi,semuanya ada dugaan sendiri..
yang penting macamana cara kita menghadapi semua itu...Redha dan tabah...
barulah hidup happy ending di akhirat sana.. ^^

Ya Allah,tetapkanlah iman kami padaMu ya Allah..
Jadikanlah kami hambamu yang sentiasa tabah menghadapi dugaanmu..
dan sentiasa berada di jalan Mu. Amin~~

Salam



2 comments:

Abang Stalker said...

tetbe rs abg cm seth tan la.tp x pura2 baik,mmg baik kot.HAHA..sila muntah. ^^

dayu_myself said...

pergh...hensem nya dia...

uwwwweeekkk...sori...termuntah lagi..ngahahahaha....

ye la,abng stlker mmng sggt baikkk...(tgn ke dada,mata ke ats..)
muahahaha