Tuesday, February 15, 2011

kenapa ya saya minat sangat dengan korea??

Salam.....

hati kata : wah..wah..wah..cik dayu...dah tak da kerja sangat ke?? asik duduk depan laptop je nampak....tak nampak ke test-test akan datang dan kerja-kerja yang ada tu?? ke buat-buat tak nampak??

otak hantar maklumat,mulut jawab : sekejap je la...kejap je ni..nak tengok FB kejap,nak bukak blog kejap,nak main farmville kejap,nak tengok video kat youtube kejap,nak download kejap....semua kejap-kejap je..

akhirnya~~~~~~
pergh,dari pagi sampai malam duduk depan laptop....ape aku dah buat ni???....arghhhh......menyesal-menyesal..

dan begitulah hari-hari yang seterusnya...menanam tebu di tepi sungai..huh..

hari ni,aku nak bagi alasan dan sebab sebab aku minat sangat kat korea ni..bukan apa..orang selalu je cakap..bila dayu=korea, bila korea=dayu , muka pon dah macam korea ( uik,ada ke orang kata....alamak,sorry...terperasan sebentar... ^__^  )

tapi,jujur cakap,sehari kalau aku tak tengok benda-benda yang berkaitan dengan korea,memang tak sah...melainkan laptop rosak dan sakit demam.. hehe.. aku pun manusia biasa jugak..
kenapa ya aku minat sangat dengan korea ni?? ni semua gara-gara penangan kawan pasum aku yang kenalkan  aku dekat dbsk dengan super junior...sejak tu la korea tak boleh lari dari pikiran aku..KOREA~~ KOREA~~KOREA~~.... sampai mak aku
tanya, "nak cari jodoh orang mana??"  " orang Korea mak~~ "
hahaha...gila sadis..

alasan sebab minat korea :

1. sebab artis-artis korea yang hensem dan comel ni la yang buat aku terpikat...walaupun dah tau ada je yang tak 'natural' cantiknya, tapi kalau dah hensem dan comel, still gak aku tahan nak tengok.. hehehe..
super junior lee teuk...hensem..

ukiss kiseop.. comel..

ha ji won..cantik..





2. program-program korea memang sangat...sangat ...sangat... lawak dan menarik...kalau aku la kan tengok,fuh...memang gelak guling-guling la...sangat kelakar..aku kalau  tension sikit ke,kasi je pekena program-program dorang , gerenti lupa sekejap masalah-masalah..hehe.. kadang kala, duduk sorang-sorang dalam bilik, gelaknya mengalahkan sepuluh orang..hahaha...tak boleh nak tahan ketawa sudah~~ ..hehe

family outing...best...

2 days 1 night... lawak..

super junior full house..kelakar gila..
3. drama-drama korea diorang sangat best dan menarik... hero-hero dan heroin-heroin yang hensem.. jalan cerita yang menarik.... dan paling penting, sesiapa yang menonton pun , mesti berangan-berangan di awangan nak jadi karakter dalam cerita tu.. ( aku tidak tersenarai dalam golongan tersebut ..harap maklum.. =p )

secret garden...

boys over flowers

4. lagu-lagu korea yang sedap di dengar dan di nyayi......aku tahu,ramai peminat-peminat korea ni, dorang hafal lagu-lagu korea walaupun tak paham apa yang dorang nyanyi tu..kan kan kan.. main bedal je la lagu nya,asal ada rentak ala-ala korea gitu.. hahaha... nama pun dah fanatik.. apa-apa pun sanggup.. hehe ..lagi satu, kalau dalam mp3,mp4,handset ke apa , mesti lagu-lagu korea je yang penuh...lagu-lagu lain ciput-ciput je.. hahaha

banyak lagi sebenarnya alasan-alasan yang nak bagthu, tapi malas dah nak taip.. yang lain tu pikir-pikir sendiri la ya...ahahahha... apa-apa pun, alasan yang kat atas tu,rasanya dah cukup kukuh bgthu kenapa la aku fanatik sangat dengan korea ni...

tapi, semua ni hiburan semata-mata je ya....yang penting tau btsan-btasan nya.. at least, bila kita dah layan benda-benda camni, kuranglah sikit kot terdedah dengan benda-benda tak baik kat luar sana... bagi pendapat aku la....kan kan kan..
ok la.. dah nak habiskan taip ni..penat~~ =)

salam......

11 comments:

haasyaa said...

Korea best kan kan kan :D

dayu_myself said...

hasyarghh : best gila...kan kan kan ...haha.. ^__^

Nurin Farhanah said...

same lah kita!!!hahahha
kalu ckp kita berangan, mst org ingt kita berangan pasl korea..
hahahhahaha

dayu_myself said...

cik_paan: tu la kan...hahahaha...sama la kita..nak buat macamna,dah ter fanatik ngan korea..heehehe ..semua msti berkait ngan korea..=)

Liza @ Adzriel AB said...

ha..ha... agak dah. mesti sebab 1-4 tu. belum scroll down dah tahu dah... kawaiii... akak suka lagu citer sonata.

dayu_myself said...

Adzriel AB: hehehehe.....memang tu je la sebab2 ramai suke korea kan..hehehe.....sonata saya tak pernah tengok la..hihi

Liza @ Adzriel AB said...

sama je dgn anak akak.. suka.. akak pun suka. dia pernah buat comparison cerita indon & korea yg katanya cedok dari citer korea. pasal budak pompuan nerd...lupa tajuk dia.

dayu_myself said...

oh....saya tahu kot cerita tu...cerita korea nya princess Hour...citer indon yang cedok tu cerita benci bilang cinta...hehehe...tapi kalau budak nerd macam tak tahu pulak..cerita lain kot..hehe

Wan Gerrard said...

layan gak lagu-lagu korea ni :P

dayu_myself said...

best kan!!!!!hahahahahaha....^___^

tily_dongsaeng said...

w0w.,lurve korean!