Friday, February 11, 2011

Salah anggap... Melayu ke Cina??

Salam...
lama sungguh tak update blog....sejak-sejak kebelakangan ni memang nak taip pon dan malas...tapi aku memang sangat gembira la waktu cuti masa tu...sebab laptop kesayangan dah berfungsi balik...mula-mula ingatkan laptop rosak pasal MOTHERBOARD...mahal tu nak ganti..melayang duit aku kang rm800 nak tukar baru...poning-poning.... tapi dengan nasihat yang berguna dari mak,aku pon pergi gak kedai untuk merepair laptop ni.....pergi jek kedai amoi tu pon cakap," lu punya itu motherboard losak lo..lau lu ganti,mahal,rm650, better lu repair je,rm350....mulah sikit maa.." ...ok2....terbeliat lidah rasanya nak menaip ni...agak2 macam tu la dia cakap.....so,aku pun ingt nak repair la.....Alangkah gumbiranya bila amoi tu kol lagi sekli,rupanya hardisk je yang rosak...MObo dia ok lagi...hahaha...Alhamdulillah....kurang sikit duit aku meLAYANG..haha..akhirnya,laptop pon selamat dibaiki dan digunakan... happy...^^*

Terpanjang pulak cerita,sebenarnya nak cerita ni je....
mak aku cerita..
masa aku kecik-kecik,mata aku memang la sepet..ramai yang pnngil aku amoi...ada ke patut..saya melayu tulen k..
tapi yang lawaknya...masa mak bapak aku pergi pekan jemaluang,diorang bawak la aku..
pastu dorang biarkan aku main dengan anak toke cina kedai tu..
tetiba toke tu cakap " waaa...untung la lu....olang cina mau kasi anak sama lu..." mak bapak aku pon terkejut la ..sejak bila la plak diorang ada anak angkat....rupa-rupanya waktu tu toke tu nampak anak dia ngan aku main sama-sama...pastu aku macam paham je anak die cakap cina,buat tu buat ni...tapi sejujurnya mana la aku gheti bahasa cina...maybe sebab waktu tu bru 1-2 thun...so,just paham buat2 bhasa kanak2 la...hahahaha...
cian mak aku,penat-penat lahirkan aku, tetiba orng cakap orang cina kasi dia anak.....ada ke patut...gara-gara salah anggap...hihi

tapi sekarang,mata aku dah tak sepet kot...kan kan kan???????? bling3.... (sila angguk)..
hehehehe

=)
salam

7 comments:

cik_paan said...

mata dayu sepet lah..
jgn perasan tak sepet..hahahhaha

dayu_myself said...

mana ada...mata saya besar ok.... (0.0) tengok ni...hahahaha

Zyash said...

Kak long ZYASH pun pernah kene.. Ade auntie ne asyik cakap cina sambil menunjukkan tangan gaya2 tanye pukul berapa...padahal kaklong ne padai tudung..Jom Beriadah Menaiki BUGGY RIDE di TAMAN BOTANIKAL MELAKA

...mommy jue... said...

melayu ka, cina ka, india ka.. kita kan 1 Malaysia.. hehehehe...

http://kasihmommy.blogspot.com

dayu_myself said...

zyash:hehehe...lawak la kan.....cmne la bleh slh anggap...=)

mommy jue: btul3.... 1 mALYSIA...=)

successor or giver said...

dayuuuuuuuuuuu.hahaha.ermmm skrg ok sket da kot.haha mcm ak penah jmp je ko dlu an

Anonymous said...

buy backlink seo marketing backlink service get backlinks