Monday, March 17, 2014

CIKGU AYU...CIKGU AYU...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah....Alhamdulillah.....
masih diberi peluang untuk hidup dinihari...
masih diberi masa untuk pelbagai perkara..

cikgu ayu..
budak-budak STAR panggil aku cikgu ayu..
macam pelik ja..macam comel ja..
kui3...

lepas habis kontrak 26/2 masa tu..
alhamdulillah...aku sambung lagi di sekolah yang sama 10/3 di sekolah yang sama...
bila seminggu tak masuk sekolah,
tak sangka ada jugak yang rindu...
hehee...

walaupun jadi guru ganti je,
alhamdulillah, semua pelajar baik je dengan aku...
guru guru pun tak pernah nak bezakan taraf ke apa...
makin lama makin kamching dengan pelajar dan guru..
berbeza dengan hujung tahun lepas...

sebab tu masa cuti seminggu tu,
ada la juga perasaan rindu tu..
tapi aku sedar, aku tak mengajar lama dekat situ..
sebab tu, kalau boleh,
biarlah memori yang manis saja terukir diSTAr..
bersama guru dan pelajarnya..

walupun kekadang hampir menitiskan ayak mata sebab kegeraman dengan perangai pelajar yang bermacam..
tapi diorang tak pernah menghampakan..
cepat-cepat dipujuk mereka, dah lupa apa yang berlaku..

dan sekarang, setiap kali jalan dekat sekolah tu,
pasti ada anak murid yang menegur..
walaupun hanya mengajar kelas diorang sebulan je,
sebab selalu tukar jadual..ihihihi...

ada juga pelajar yang tak diajar suka menegur,
macamana tahu nama, entahlaa..
teguran 'Annyeong Haseyo' nya..
macam tahu-tahu je cikgu awak ni pernah jadi kipas susah mati cerita korea...
hehehehe...

apa-apa pun...
azam sesambil mengajar ni, nak cari kerja tetap..
tetapi rezeki temuduga belum ada lagi..
InsyaAllah, semuanya dalam aturan-Nya...
Usaha , Doa , dan Tawakal...
Mungkin akan ada kemanisan di kemudian hari...Amin~~

sekarang, Enjoy je masa-masa mengajar ni...
layankan je la budak-budak ni...
:)

Assalamualaikum

4 comments:

Mr.Superman said...

haha..cikgu ayu pun bole. ayu2 gitu. selow2 la ye. jgn berhenti doa,usaha. insyaAllah..dpt keje baguih punya. ;)

p/s: tunang da tu. hehe

dayu_myself said...

@mR.Superman..

InsyaAllah...amin...doakan naa...
ayu kaa??kui2...

Alhamdulillah tunang sudaa...
doakan saya pula naa..
dapat pasangan yang boleh membimbing di jalan Allah...InsyaAllah..:)

Mr.Superman said...

ayu..sgt ayu. :D hari2 pakai baju kurung kn. hehe. lagii ayu.

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/