Wednesday, November 16, 2011

TARGET UNTUK SEM NI...hwaiting!!!

Salam...

aku kena buat target untuk sem ni...
sebab tujuan aku duduk dekat U dah banyak menyimpang..
ahahaha...

1. barang yang lama usah dikenang,buang yang keruh ambil yang jernih...(apekah??? =__='')

2. dapatkan lesen kete sebelum habis sem ni- ini yang aku paling suka sekali....
sebab bayang-bayang kereta waja abang aku dah berlegar-legar dekat kepala ni haa..
dah dua kali aku balik rumah, dua kali tu jugak la dia dah usha nak suruh aku sambung bayar kereta dia tu...
lagi sembilan bulan je kot....
aku memang setuju la...
walaupun aku tahu, agak mustahil aku nak bayar...
maybe mak bapak aku yang bayar dulu,samapi habis,
lepastu aku dah kerja nanti,aku repay la balik dekat dorang kan..
yang penting kena cop dulu kereta tu...
body cantik lagi,sebab baru renovate tahun lepas...
kih3...untung3....tak payah bazir2 duit bayar bulanan bila dah kerja..hahahahaha

3.cari calon....pergh....(gila ko dayu, lelaki mana kau nak rembat haaa.... ko kata lagi 6 tahun, tak perlu kot nak cari sekarang...lama lagi daaa...haha)

4.plan-plan rangka perbelanjaan wang duit JPA untuk sem depan...jangan jadi boros lagi...tak habis sem,duit dah habis...aku tembak jugak kang makcik sorang ni ..(siapa makcik tu?? aku....hoho)

5. berjimat cermat untuk sem ni...makan jangan banyak-banyak...amalkan diet seimbang....MAKAN MAGGI....uwaaaa.....gila sadis....perut aku ni dah la susah nak hadam maggi....NOT MY TASTE..erk...

6. berusaha mematikan jerawat-jerawat yang comel lote di muka ni...erghh...syuh..syuh...sila pergi jauh-jauh...i hate U..(sangat gedik)

semoga target/aim/tujuan seperti di atas terlaksana...AMIN~~..
ingat-ingat...set dalam fikiran....1...2....3...go... ZZZZZzzzzzzzz

Salam..

6 comments:

cik_paan said...

amalkan diet seimbang tapi tulis MAKAN MAGGI... *tepukdahi

Wanie said...

ok, memang untung klu org nak bg keta kat kite..hehe..lagipun kena smbung byar sembilan bulan je..

nak bagi nasihat pasal duit JPA..sila jangan boros, wanie skang memang nyesal sangat tapi nak patah balik mmg xleh la..at least simpan duit JPA tu seribu dua untuk cari keje nanti..xdela nyusahkan family pinjam duit dorg mase nak mulakan hidup baru nanti..

semoga target dayu berjaya =)

EyqaLuvender said...

haha..gudlark n all the best dayu =]

Abg Stalker said...

dpt duit jpa kira untung la..mmg bole belanja kasar zmn bljr.tp apa yg wanie kata tu mmg betul.simpan la tuk masa hadapan.kot2 menganggur agk lama,ada la jgk duit nk blnje kn. :)

budak kecik said...

wah!!bestnya! trus dpt waja tu. modify kasi lawa ea sbb nnti tuan puteri nk naik ni *ehem2. haha

dayu_myself said...

@cik paan: seimbang la tu..kah333

@wanie: betul tu..mmng kene save kan...mnysal gak tuk sem2 lpas...tpi nak buat mcmne..sduit dh hbis...sem dpan je tnggal.hihi

@eyqaluvender: thanks eyqa...InsyaAllah..^__^

@abng stlker:betol3...mari kte berjmat..haha

@budak kecik: ceh,tuan putri ae??hihihi...InsyaAllah lau de rezeki,dpt le..tkut angan2 je lbih..hak333