Wednesday, August 24, 2011

Kenapa Belangkas Dan Tiram?

Salam..

sudah lama sungguh aku tak merepek,
dan sudah lama sungguh aku tak menjengah Blog cikai aku..
fuhhh...

kenapa aku tukar nama blog?
saja nak menukar identiti yang baru..
nampak lagi moden...erkk....apekah??
cantik kan aku lukis...ahaks...
Belangkas..
seekor seafood yang jarang dijumpai...
sedap di makan..
tapi bukan makan dengan kulit2 keras dia tu,
kau nak mampus apa..
orang gila pun tahu,
makan kulit dia boleh menyebabkan mampus tanpa sebab...
ok....
sebab isinya yang lebih sedap dari ketam..
dan telurnya yang kenyal-kenyal ala getah..
wooowww...
lazat sambil menjilat...
kulit-kulit belangkasnya sekali..
waa tak tipu...nak rasa,meh datang Kota Tinggi...
dekat restoran Belangkas Mahkota..

Tiram..
or atau dengan bahasa Mat Omputeh nya Oyster..
Ok....sedap gak..
ambil yang mentah-mentah tu..
pastu perah limau kasturi tu,
campur bawang dengan lada kecik tu..
fuhhh...
Marvellous...
wa tak tipu wooo.....
baru rasa nikmatnya makanan laut ni...
lu try ar..hahaha...ala-ala orang korea gitu..ahaks...

aku memang suka makan seafood...
sangat suka...
Kalau boleh aku nak tukar nama aku dengan macam-macam nama binatang seafood..
Siput..
kerang..
kepah...
Landak laut..
erkkk....
tapi Over plak nama dari blog kang..
adoiyai.....aku pasrah...

So...jadilah Belangkas Dan Tiram..

---TAMAT---

Salam

5 comments:

buDAK keCIK said...

kalu tnya sy? sy suka mkn kerang je. tehee. ni yg nk kna g umah dayu ni. dpt gak rasa makanan laut yg lain. hehe

Fara E's said...

cantik la lukisan ko , haha

Iz.Eusof (Abg Stalker) said...

mkn landak laut?eerkk..=='

xpe la..jnji dayu bahgia. :D belangkas abg blm cuba lg.kota tggi mmg byk kn.

p/s: abg ltk dayu bloglist 'skandal' bru style~ ;)

Far8 budak baik said...

haha!
waahhhh header baru lawa...
wehh wehhh aku x penah
mkn blgkas tu..takut..
tapi tiram penah..
sedap..hihi..
nape tak pilih dugong..
haha!

dayu_myself said...

@bdak kecik: hehe..kerang pun sdp kan..ngeeee...sila lah dtng nnti wktu kte kawen...ahaks...

@Fara E's :toce2..^__^

@abg stlker: sye pun x rse lgi..hahaha...thanx ltk kn dlm bloglist..hehehe

@farid:lawa ke??erkkk....cikai je aq tgok..ngeee...
sdp kan trm?nyum3...
dugong bleh mkn ke??ermm....