Tuesday, July 24, 2012

Ramadhan dan memori

Salam

Salam ramadhan rakan-rakan blog...
bulan yang sangat diberkati....Alhamdulillah, bisa lagi ketemu...(eh, terlepas indon..)

bila cakap pasal ramadhan,
memori masa zaman kanak-kanak terimbau kembali..
macam lawak pun ada.
rindu, sedih, dah macam-macam lagi..

tau-tau je la, zaman-zaman kurang matang...
puasa penuh untuk mengharapkan duit raya penuh..
jahil sungguh zaman-zaman itu..
apa kan daya..
kanak-kanak yang tak paham erti rahmat dan keberkatan ramadhan itu sendiri..

tapi sekarang bila dah besar aka orang tua or dewasa ni..
baru sedar..
bulan ramadhan bulan yang paling-paling berharga sebenarnya...
amalan semua mempunyai rahmat dan balasan berganda jika dilakukan dengan ikhlas..
amalan-amalan yang baik ok..
bukan yang sebaliknya tu..

So, apa lagi..
aku cuba menyeru diri aku ni untuk buat yang terbaik..
rebut peluang yang Allah beri di bulan mulia ni..
juga pada rakan-rakan..
ingat, mungkin kita dah tak dapat jumpa dah bulan ramdhan akan datang kan...
ingat...
ingat..
Ingat...
:)


Keep in memory :


dulu, aku tunggu bulan puasa sebab harapkan aku dapat lihat seseorang tu masa bulan ramadhan dekat-dekat rumah aku..."Cinta Bunga Api"..
adeh..ketuk kepala 100 kali,dush..dush..dush
 gedik betul..hahaha

Salam...



3 comments:

Nurin Farhanah said...

hamboi hamboi
cinta bunga api tu

dayu_myself said...

hahaha...
bunga api la sgt...meriam buluh la kot..hehe

Anonymous said...

Just wanted to say you have a great site and thanks for posting!…