Monday, August 29, 2011

Raya kanak-kanak Vs raya orang Dewasa

Salam...

Esok raya!!!!oh tidak....
keriangannya nampaknya semakin berkurang...
walaupun rendang,ketupat,juadah yang sama..
walaupun langsir,baju,kasut baru..
tapi tak dapat nak menandingi kegembiraan menyambut raya waktu zaman kanak-kanak dulu-dulu...


dulu...
malam raya saja dah bersiap sedia keluarkan baju,kasut baru...
beg baru pun dah siap sedia untuk isi duit raya dan angpow-angpow esok hari..

aku ingat lagi,
kalau malam raya tu, gembira sangat sampai rasa tak boleh nak tidur,
mata tak ngantuk, makan tak kenyang oh tipu, mandi tak basah sekali lagi ,
semangat beraya tu berkobar-kobar..
apa lagi memikirkan untuk beraya kat rumah atuk aku..
berkumpul bersama belasan pakcik makcik ku yang lain..
waaaahhh....alangkah indahnya raya esok hari..
dok pikir "seorang pakcik kasi berapa aek duit raya???urrrmmmm...^__^ "
betul wa cakap lu...orang belum bangun pun,aku dah sedar dulu..
mandi awal pagi pukul 5 pagi...muahahaha...
gila semangat!!!
pastu kalau beraya,orang belum abis sembahyang raya pun dah tak sabar nak bergerak beraya bagai...
beg dah ready kosong-kosong...
target penuh beg,balik rumah,kira,simpan, then sambung balik...
waaa...sungguh tidak matang...

"~~selamat hari raya..aidilfitri mulia...~~"

sekarang...
"esok raya...oh..tak ada semangat..
apa la aek aku nak post dekat dalam blog aku ni...
ermmm...bukak fesebuku laaa...
ape aek nak post dekat fasebuku aku ni...
erm....peh...
malasnya nak gi beraya rumah atuk esok,...
mesti tak tahu nak buat apa...
baik tengok Tv je..macam-macam cerita ada...
dapat tengok cerita korea...
marhaban esok mesti jadi cashier tukang bagi angpow raya kat budak-budak..
melantak je la aku esok kan...
satu rumah serbu makanan yang sedap-sedap dulu...ahaks..
malas nya nak gosok baju tu,
boleh tak pakai je baju tak bergosok..mane orang tahu pun...
budak datang dah memang aku tukang jaga laa...
mesti ada budak datang dua kali rumah aku...
konon-konon teman kawan pulak..hahahaha..
adoiyai...."

begitu la pikiran berubah..
dari kanak-kanak kepada dewasa ceh,pasti ke??
yang penting,aku rindu zaman kanak-kanak...
sangat wehhh...
T______T

Salam

4 comments:

gemot said...

slmat ari raye..=)

Iz.Eusof (Abg Stalker) said...

da tua.. :) haha.xpe la..nti ada ank2 lg la kita rs cm apa je ==' keluar duit plk tu.

slmt hr raya dayu ;)

HAZWAN17 said...

selamar hari raya dayu..ala dah besar pun boleh gak berlakon jadi kanak-kanak ape hehe

dayu_myself said...

@gemot : slmt hari raye .. =)

@abg stalker : tu la...bile ntah ade ank ye..erk..hehehe

Slmt hari raye aidilftri yeee...=))

@hazwan : dh brlkon dh,tp mcm gdik plak...erk....hahahaha

slmt hari raya hazwan...^__^